آرشیو اردیبهشت ماه 1404

من یه دندون پزشک توی شهر رشتم که می خوام تجربیات خودمو باهاتون در میون بزارم

سه شنبه ۰۲ تیر ۰۵

سمیناری که بهترین خاطره شد...

امروز یکی از اون روزهایی بود که تا مدت‌ها فراموشش نمی‌کنم. من یکی از دندان‌پزشک‌های کلینیک اپکس هستم و برای حضور در یک سمینار تخصصی دندان‌پزشکی دعوت شده بودم. سمینار فرصتی بود برای دیدن همکارای قدیمی، تبادل تجربه و شنیدن تازه‌ترین روش‌ها و دیدگاه‌ها تو حوزه درمان و به‌خصوص ایمپلنت.

حضور بین این‌همه همکار با تجربه حس خوبی داشت، اما چیزی که واقعاً منو تحت‌تأثیر قرار داد، بخش پایانی مراسم بود. جایی که از من به‌عنوان یکی از پزشکانی که بالاترین میزان رضایت در بین مراجعین کاشت ایمپلنت در رشت رو داشته، تقدیر شد.

لحظه‌ای که اسمم رو خوندن و برای دریافت لوح تقدیر صدام کردن، تمام تلاش‌ها، روزهای سخت، دقت‌ها و حتی شب‌هایی که ذهنم درگیر درمان بیمارانم بود، برام ارزشمندتر از همیشه شد. دیدن لبخند رضایت بیمار، همیشه بزرگ‌ترین پاداش منه، اما شنیدن این‌که تونستم در بین این همه همکار، اعتماد و رضایت بیشتری جلب کنم، واقعاً خوشحالم کرد.

این افتخار نه فقط برای من، بلکه برای کل تیم کلینیک اپکس بود. چون بدون تیم حرفه‌ای، محیط تمیز و منظم، و پشتیبانی کامل کادر درمان، این موفقیت ممکن نمی‌شد. حالا با انگیزه‌ای بیشتر از همیشه، برگشتم به کلینیک تا لبخندهای بیشتری بسازیم.

داستان همیشگی کنکور ...

هر سال که فصل کنکور می‌رسه، یه حس عجیبی میاد سراغم. هنوزم بوی اون دفترای تست، صدای تیک‌تاک ساعت سر جلسه، حتی اضطراب شبای بی‌خوابی تو گوشمه. من الان دندون‌پزشکم، روپوش سفید تنمه و تو کلینیکم، ولی باور کن اون روزا برای من یکی از سخت‌ترین روزای زندگی بود.
یادمه تابستونِ سال کنکور، زندگی فقط شده بود درس، درس، تست، و باز درس. برنامه‌ی تفریحم شده بود پنج دقیقه زل زدن به سقف. گوشی؟ خاموش. مهمونی؟ تعطیل. گاهی می‌زدم زیر گریه، گاهی شک می‌کردم که اصلاً قراره قبول شم یا نه. بدتر از همه، استرسی بود که از دور و بر می‌ریخت روم؛ از فامیل، از دوست، از خودم!
یه بار شب قبل از کنکور اصلی برق رفت. وسط مرور درسای شیمی، نشستم با چراغ‌قوه‌ی موبایل درس خوندم. مامانم یه شمع آورد گذاشت کنارم، گفت: «تو فقط ادامه بده، نور مهم نیست، پشتت روشنه!» اون جمله هنوز تو ذهنمه...
جلسه‌ی کنکور، صندلیم خراب بود. صدا می‌داد! هی صداش درمی‌اومد، تمرکزمو می‌برد. یه جا حتی حواسم پرت شد، یه سوال آسون رو رد کردم. ولی تهش، با همه‌ی بدبیاری‌ها، با همه‌ی استرسا، نتیجه گرفتم. نه چون نابغه بودم، چون وایسادم، چون زدم به دلش و تسلیم نشدم.
الان که هر روز با بیمار سروکله می‌زنم، یا دندون پر می‌کنم، یا لبخند کسی رو درست می‌کنم، گاهی به اون روزا فکر می‌کنم. به اون نسخه‌ی جوون و خسته‌ی خودم که فقط یه صندلی توی دانشکده دندون‌پزشکی می‌خواست. و بهش می‌گم: دمت گرم، که کم نیاوردی.
پس اگه الان خودت یا یکی از نزدیکات تو حال‌و‌هوای کنکوره، فقط بدون که این روزا می‌گذره. سخته، ولی می‌گذره. بعدش قراره بهش لبخند بزنی، حتی شاید با یه روپوش سفید.

جراحی رفیق قدیمی..

من دندان‌پزشکم و چند سالی می‌شه که تو کلینیک دندان‌پزشکی اپکس در شهر رشت مشغول به کارم. توی این مدت با بیماران زیادی سروکار داشتم، مخصوصاً تو زمینه جراحی کاشت ایمپلانت که یکی از حساس‌ترین و در عین حال لذت‌بخش‌ترین بخش‌های کارمونه.

چند وقت پیش یکی از دوستای قدیمیم باهام تماس گرفت. می‌گفت مدت‌هاست دنبال یه جای مطمئن برای جراحی کاشت ایمپلانت در شهر رشت می‌گرده، ولی نمی‌دونه به کی اعتماد کنه. با خنده بهش گفتم: «مگه منو یادت رفته؟ خودم هستم! بیا اپکس، با خیال راحت جراحیتو انجام می‌دیم.»

خوشبختانه اعتماد کرد و برای مشاوره اومد کلینیک. همه مراحل رو دقیق براش توضیح دادم، از عکس‌برداری تا بررسی شرایط فک و نحوه‌ی کاشت. روز عمل همه چیز عالی پیش رفت، بدون درد، با تجهیزات کامل و محیط کاملاً استریل.

چند روز بعد از عمل، یه تماس ازش داشتم که واقعاً دلمو گرم کرد. گفت: «واقعاً دستت درد نکنه. فکر نمی‌کردم انقدر راحت و بی‌دردسر باشه. واقعاً کلینیک دندان‌پزشکی اپکس فرق داره. به هر کی که قصد جراحی ایمپلانت در رشت  داشته باشه، فقط همین‌جا رو معرفی می‌کنم.»

شنیدن این حرفا، برای من به عنوان دندان‌پزشک، بهترین پاداشه. اینکه کسی با لبخند و رضایت از کلینیک بیرون بره و به بقیه هم با اطمینان پیشنهاد بده، یعنی داریم راه درستی می‌ریم. اگه شما یا کسی که می‌شناسین دنبال یه جای مطمئن برای جراحی کاشت ایمپلانت در شهر رشت هست، ما تو کلینیک دندان‌پزشکی اپکس با دل و جون در خدمتیم.

کلینیک های دندان پزشکی معتبر در رشت...


رشت، شهر بارونی و زیبای شمال، فقط به خاطر خیابونای پر درخت و مردمای مهمون‌نوازش معروف نیست. این شهر پر از مراکز درمانی خوبیه که بعضیاشون واقعاً با دل و جون کار می‌کنن، مخصوصاً تو حوزه‌ی دندان‌پزشکی. برخلاف اون چیزی که گاهی از بعضی مطب‌ها می‌شنویم، هنوز هم هستن کلینیک‌هایی که نگاه بیزینسی به بیمار ندارن و بیشتر دنبال درمان درست و اخلاقی هستن.

توی این مدت، من خودم از نزدیک دیدم که بعضی مراکز دندان‌پزشکی تو رشت حتی ویزیت رایگان انجام می‌دن، با حوصله وضعیت بیمار رو بررسی می‌کنن، بهش مشاوره می‌دن و بعد تازه اگه لازم بود، وارد درمان می‌شن. این رفتارها، فقط از دکترایی برمیاد که وجدان کاری دارن و واقعاً به کارشون به‌عنوان یه رسالت نگاه می‌کنن، نه فقط یه راه درآمد.

تو رشت کلینیک‌های خوب کم نیستن، اما چندتا مرکز هستن که واقعاً می‌درخشن:

1. کلینیک دندان‌پزشکی آراد – یکی از  مراکز مجهز  توی رشت با کادری حرفه‌ای و خوش‌اخلاق.


2. کلینیک دکتر شریفی – با سابقه‌ی خوب، محیط تمیز، و قیمت‌های منصفانه.


3. کلینیک دندان‌پزشکی آپکس – این مرکز سومین موردی هست که می‌خوام بهش اشاره کنم، و واقعاً شایسته‌ی توجهه. خدمات متنوع، برخورد عالی، رعایت کامل بهداشت، و تمرکز روی درمان باکیفیت باعث شده یکی از محبوب‌ترین مراکز بین مردم باشه.



این مراکز فقط به فکر درآمد نیستن. بیشتر تمرکزشون روی اعتمادسازی بین بیمار و تیم درمانیه. چیزی که این روزها خیلیا دنبالش می‌گردن.

حالا بیایم یه کم به خود حرفه‌ی دندان‌پزشکی نگاه کنیم. خیلی‌ها از بیرون فقط اسم شیک و درآمد خوبش رو می‌بینن، اما واقعیتش اینه که دندان‌پزشک شدن، راه آسونی نیست. باید چندین سال درسای سخت و طاقت‌فرسا رو پاس کنی، شبای زیادی بیدار بمونی، و بعد از فارغ‌التحصیلی، یا توی یه مرکز درمانی مشغول بشی یا بری دنبال زدن مطب خودت که جفتش کلی هزینه و تلاش می‌طلبه.

یه دندان‌پزشک هم باید به فکر سلامت بیماراش باشه، هم به فکر فشار کاری و زندگی خودش. کارش فقط فنی نیست، کلی مهارت روانی و رفتاری هم لازم داره. ولی متأسفانه خیلی وقتا این سختی‌های شغل دندان‌پزشکی نادیده گرفته می‌شن.

در شهری مثل رشت، که مردمش دنبال اعتماد و کیفیت هستن، کلینیک‌هایی که بتونن با اخلاق خوب، قیمت منصفانه و خدمات حرفه‌ای اعتماد بسازن، آینده‌ی درخشانی دارن. برند شدن توی رشت ساده نیست، ولی شدنیه؛ به شرطی که با دل کار کنی.

چیز هایی که دندون پزشک ها بهت نمیگن..

سلام به اولین مطلب من در این وبلاگ خوش اومدین 
من یه دندان پزشک در شهر رشتم که می خوام مطالب اموزشی در رابطه با بهداشت دهان و دندان و انواع مراقبت ها و تجربیات مربوط به حوزه دندان پزشکی رو باهاتون درمیون بزارم 
بریم که راجب اولین نکته صحبت کنیم: 
مسواک زدین اشتباه از مسواک نزدن هم بیشتر ضرر داره ! بله درسته خیلیا فقط زور میزنن که مسواک بزنن با فشار زیاد رفت و برگشت افقی و سریع بدون در نظر گرفتن خط لثه . مسواک زدن به این شکل فقط لثه رو زخمی میکنه و به مینای دندون آسیب میزنه پس می خوام جمله همیشگی خودمو باهاتون در میون بزارم که: اگه با دستت میتونی پوست صورتتو تمیز کنی پس با یک مسواک نرم هم میتونی دندوناتو تمیز کنی !